Osta kotimaisesta verkkokaupasta

Meillä maksat turvallisesti

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Asiointi verkkokaupassa

Mitä hyötyä on verkkokauppaan rekisteröitymisestä?

Rekisteröityminen verkkokaupan asiakkaaksi kannattaa aina sillä siten voit parhaiten hyödyntää kaikkia verkkokaupan ominaisuuksia. Rekisteröityneen asiakkaan edut:

  • Voit seurata lähetystesi etenemistä
  • Näet aiemmat ostosi
  • Tilaaminen on nopeaa ja vaivatonta, koska omat tietosi säilyvät muistissa
  • Kun tallennat suosikkituotteistasi muistilistalle, ne pysyvät muistissa seuraavaa ostoskertaa varten
  • Rekisteröityneenä kanta-asiakkaana saat kanta-asiakasedut heti käyttöösi kirjautuessasi sisään verkkokauppaan

Jos olet Carlsonin tai Halosen kanta-asiakas, muista ilmoittaa kanta-asiakasnumerosi. Näin voit hyötyä kanta-asiakkaille suunnatuista eduista myös verkkokaupassa ja kerrytät bonusta myös verkkokauppaostoksistasi. Jos et vielä ole Carlsonin kanta-asiakas, voit liittyä kanta-asiakkaaksi myös verkossa.

Miksi en saa hyödynnettyä kanta-asiakasetuja verkkokaupassa vaikka olen rekisteröitynyt?

Tarkista ensin, että olet tallentanut kanta-asiakasnumerosi asiakastietoihisi. Jos olet líittynyt kanta-asiakkaaksi myymälässämme lähiaikoina, voi olla ettei asiakastietojasi ole vielä ehditty tallentaa järjestelmäämme.

Olen unohtanut salasanani verkkokauppaan. Miten toimin?

Jos unohdat salasanasi, paina etusivun oikeassa ylälaidassa olevaa Kirjaudu sisään -painiketta. Tämän jälkeen paina Käyttäjätunnus ja/tai salasana unohtunut -linkkiä. Lähetä -painikkeen painamisen jälkeen saat kertakäyttöisen salasanan sähköpostiisi, joka korvaa vanhan. Salasana on voimassa vain yhden kirjautumiskerran. Kun olet kirjautunut sisään, sinut ohjataan tallentamaan uusi salasana väliaikaisen salasanan tilalle. 

Mistä näen verkkokaupan tuotteen saatavuuden?

Verkkokaupasta pystyt tilaamaan vain sellaisia tuotteita, joita on varastossamme jäljellä. Sekä verkkokaupan että myymäläkohtaisen saatavuuden näet tuotekortilta. Saatavuus on ilmaistu värein: PUNAINEN - verkkokauppasaatavuus 0-1 kpl, myymäläsaatavuus 0 kpl, KELTAINEN - verkkokauppasaatavuus 2-4 kpl, myymäläsaatavuus 1-4 kpl, VIHREÄ - verkkokauppa- ja myymäläsaatavuus 5 kpl tai enemmän.

Tuotesaldojen päivittymiseen liittyy viive, joten on mahdollista, ettei tuotetta aina ole hyllyssä. Jos on tärkeää, että saat hankittua tuotteen juuri nyt, ole hyvä ja varmista saatavuus myymälästä esim. puhelimitse.

Miksi en saa tilattua haluamallani toimitustavalla?

Pakkauksen koko sekä paino asettavat tietyt rajoitukset toimitustavoille. Tuotekohtaiset tiedot löydät tuotekortilta. Huomioithan, että tuotteen myyntipakkaus voi olla itse tuotetta suurempi. Verkkokauppa sulkee automaattisesti toimitustavoista pois noutopisteet, joihin toimitus ei koon puolesta ole mahdollinen.

Mikä on kampanjakoodi?

Carlsonin verkkokauppa tarjoaa asiakkailleen erilaisia kampanjaluonteisia etuja ja tarjouksia, joista tiedotetaan uutiskirjeellä ja verkkokaupan sivuilla. Alennus aktivoidaan syöttämällä kampanjakoodi ostoskorissa sijaitsevaan kenttään. Voit aktivoida vain yhden kampanjakoodin/tilaus.

Maksutavat verkkokaupassa

Minulla on Carlsonin lahjakortti. Voinko maksaa sillä verkkokaupassa?

Carlsonin lahjakortilla ei voi maksaa verkkokaupassa. Carlsonin lahjakortti käy maksuvälineenä Carlsonin tavarataloissa, kodinmyymälöissä ja rautakaupoissa sekä Halosen myymälöissä.

Carlsonin lahjakortteja ei toistaiseksi voi ostaa verkkokaupasta.

Tilasin tuotteita laskulla mutta paketin mukana ei ollut laskua?

Lasku lähetetään sähköpostitse tilauksen tai rekisteröitymisen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Tilaus ja toimitus

Missä tilaukseni viipyy?

Tilatut tuotteet toimitetaan tavallisesti noin viikon kuluessa. Pakettitoimituksista lähetetään asiakkaalle seurantatunnus, jonka avulla toimituksen etenemistä voi seurata. Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä tai sähköpostitse. Jos et ole saanut saapumisilmoitusta lähetyksestä 7 päivän kuluessa tilauksen maksamisesta, ota yhteys asiakaspalveluun.

Tilauksestani puuttui tuotteita. Mistä voin tiedustella puuttuvia tuotteita?

Voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse asiakaspalvelu@carlson.fi taipuhelimitse 02033 4488. Asiakaspalvelumme on avoinna MA-PE 8-20 LA 8-18 SU 12-18.

Muistathan, että tilauksesi on saattanut jakaantua useampaan toimitukseen. Voit tarkistaa asian tilausvahvistuksestasi.

En pääse noutamaan pakettia itse. Voiko joku toinen noutaa sen puolestani?

Kyllä. Tilauksen noutaja tarvitsee paketin lähetystunnuksen ja kuusinumeroisen PIN-koodin, joka on toimitettu noutoilmoituksessa (tekstiviesti tai sähköposti). Toinen henkilö voi noutaa tilauksen puolestasi noutoilmoituksen tiedoilla.

Valitsin toimitustavaksi noudon myymälästä. Kuinka pian tilaus on haettava?

Tuotteet on noudettava 14 vuorokauden kuluessa saapumisilmoituksen lähetyksestä laskettuna.

Haluan tilata pakastimen. Voinko valita toimitustavaksi noudon myymälästä?

Kyllä. Nouto myymälästä on mahdollinen toimitustapa isokokoisille tai painaville tuotteille silloin kun koko ostoskorin tuotevalikoima löytyy samasta myymälästä. Jos ostoskorin tuotteistus jakaantuu kerättäväksi useammasta myymälästä, valikoituu toimitustavaksi automaattisesti koko tilaukselle kotiinkuljetus.

Palautus

Miten palautan tuotteen?

Toimitetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus tavaran vastaanottohetkestä lukien. Verkkokaupasta tilatut tuotteet voi palauttaa myymäläämme ja Postin toimipisteeseen. Voit palauttaa paketin myös samaan pakettiautomaattiin, josta olet paketin noutanut. Tuote tulee lähettää takaisin myyntikelpoisena alkuperäispakkauksessaan. Säilytä tilauksen lähetyspakkaus tai paketoi tuote erilliseen lähetysmateriaaliin palautuksen yhteydessä. Liitä mukaan palautusseteli ja mielellään kerro myös syy palautukseen. Käytä palautussetelissä olevaa osoitelappua.

Koskeeko palautusoikeus kaikkia tuotteita?

Alus- tai uima-asuilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Myöskään mittatilaustuotteita tai ompelijan korjaamia vaatteita ei voi vaihtaa eikä palauttaa.

Sinetöityjen tuotteiden osalta palautusoikeus koskee vain avaamattomia pakkauksia. Sinetöityjä tuotteita ovat esimerkiksi pelit, elokuvat tai musiikkiäänitteet. Ihon- ja hiustenhoitotuotteet, meikit, parfyymit ja alusvaatteet tulee palauttaa avaamattomissa pakkauksissaan.
Merkkitilaustuotteilla tai asiakkaan toiveiden mukaan valmistetuilla tai muunnelluilla tuotteilla ei ole vaihto- eikä palautusoikeutta. Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi asiakkaiden toiveiden mukaan kaiverretut tuotteet ja sukset, joiden siteet on asennettu asiakkaiden mittojen mukaan. Myöskään avattuja elintarvike- ja lisäravinnepakkauksia ei voi palauttaa.


Mitä teen kun tuote on saapuessaan viallinen?

Mikäli tuotteessa ilmenee vikaa, pyrimme valmistajan ehtojen mukaisesti joko korjaamaan vian tai vaihtamaan tuotteen uuteen. Palauta tuote ja kirjoita palautusseteliin kuvaus tuotteen viasta.

Carlson Club Card

Miten ja missä voi liittyä Carlsonin kanta-asiakkaaksi?

Carlsonin kanta-asiakkaaksi voi liittyä Suomessa vakituisesti asuva, täysi-ikäinen yksityishenkilö.

Liittyminen onnistuu kaikissa Carlsonin myymälöissä, jolloin fyysisestä kanta-asiakaskortista veloitetaan 10 euron perustamismaksu. Carlson Club Card mobiilikortin voi tilata verkosta ja se on ilmainen.

Carlson Club Card kanta-asiakaskorttiin on mahdollista liittää kolme rinnakkaiskorttia, jolloin hakijoiden tulee olla yli 16 vuotta täyttäneitä.

Mitä etuja Carlson Club Card kanta-asiakaskortista on?

Carlson Club Card kanta-asiakkaille tarjotaan säännöllisesti tuotteita edulliseen kanta-asiakashintaan. 

Carlson Club Card kanta-asiakas saa ostohyvitystä, eli bonusta Carlsonin tai Halosen liikkeissä tai verkkokaupoissa tehtyjen ostojen perusteella.

Tiedon kulloinkin voimassa olevista hintaeduista Carlson Club Card kanta-asiakas saa joko postitse, Internetistä tai myymälästä. Hintaedun saa myymälässä esittämällä ostosten yhteydessä fyysisen Carlson Club Card kanta-asiakaskortin tai mobiilikortin. Verkkokauppaan kanta-asiakkaaksi rekisteröityessä tai sisään kirjautuessa kanta-asiakasnumero tulee automaattisesti tilauksiin mukaan.

Carlson Club Card -bonus kertyy bonustilille 3 kk pituisissa kertymäjaksoissa laskutuskausia mukaillen. Bonustiedote postitetaan kanta-asiakkaille neljä kertaa vuodessa (tammi-, huhti-, heinä- ja lokakuu), kun ostot ovat kertymäjaksolla vähintään 500 euroa.

Kertymäjakson päätyttyä bonustiedotteen saaneet Carlson Club Card kanta-asiakas saavat bonukset 10 euron etuseteleinä.

Kadonnut kanta-asiakaskortti - kuinka toimin?

1. Korvaavan Carlson Club Card käteiskortin voit hakea lähimmästä Carlsonin myymälästä. Kadonneen tai rikkoutuneen kortin korvaamisesta veloitetaan 10 euron käsittelymaksu.

2. Kadonneesta Platina-kortista tulee ilmoittaa Carlsonin asiakaspalveluun, jonka kautta uusi korvaava kortti tilataan. Korvaava Platina-kortti on asiakkaalle ilmainen.

3. Carlson Club Card mobiilikortin uuden latauslinkin saat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun, asiakaspalvelu (ät) carlson.fi.

Minne ilmoitan yhteystietojen muutoksista?

Carlson Club Card kanta-asiakas voi ilmoittaa yhteystietojen muutoksesta Carlsonin asiakaspalveluun, asiakaspalvelu@carlson.fi.

Yhteystietojen päivitykset voi tehdä myös sisään kirjautuessa omille sivuille verkossa, www.carlson.fi.