Osta kotimaisesta verkkokaupasta

Meillä maksat turvallisesti

25.9.2023

Carlson vahvistaa asemaansa Etelä-Savon tavaratalokaupassa- uudistunut Mikkelin Carlson tavaratalo juhlii avajaisia kuluvalla viikolla

Mikkelin keskustassa olevan Carlson tavaratalon remontti on saatu valmiiksi ja avajaisia juhlitaan keskiviikosta lauantaihin 27.-30.9. Uudistuksen ensisijaisena tavoitteena on ollut elämyksellisyyden lisääminen ja asiakaskokemuksen parantaminen. Myös valikoimien uudistamiseen ja laajentamiseen on panostettu. Uusina tuotealueina tavaratalon valikoimiin ovat tulleet asiakkaiden toiveita kuunnellen lemmikkitarvikkeet, sisustusvalaisimet, kattava Euronics kodintekniikkatuotteistus sekä Pentik-astiat ja -kodintekstiilit, jotka esittäytyvät upeassa omassa shopissaan tavaratalon katutasossa. Toinen näkyvä muutos katutasossa on myymälänäkymän avaaminen kadulle. Uusi laaja Iittala & Arabia-osasto on kerännyt positiivista palautetta asiakkailta jo muutostöiden kuluessa. 

Euronics kodinkonevalikoima löytyy tavaratalon pohjakerroksesta, josta on hissillä pääsy helposti suoraan paikoituskerroksiin. Isojen kodinkoneiden osalta tavaratalo tarjoaa avaimet käteen-palvelun eli tuotteet saa halutessaan kotiin kuljetettuna ja myöskin asennettuna.

Uudistumisen on kokenut myös tavaratalon toinen kerros mistä löytyvät muoti- ja jalkineosastot sekä laukku- ja kosmetiikkavalikoima. Muotiosastolla on tehty tuoteryhmien uudelleensijoittelua asiakkaiden toiveita kuunnellen ja viimeisimpiä myymälätrendejä mukaillen. Muodin tuotevalikoima esittäytyy nyt asiakkaille selkeämpänä ja näin syksy- ja talvikauteen mentäessä laajaa takki- ja juhlapukeutumisen valikoimaa korostaen.

Uudistuneen tavaratalon aukioloaikaa on pidennetty 25.9. lähtien arkisin tunnilla eli nyt tavaratalo palvelee klo19 saakka. Asiantunteva ja palveleva henkilökunta odottaa malttamattomana päästäkseen esittelemään uudistunutta tavarataloa asiakkaille.

 

 

30.8.2023

ILMOITUS TUOTTEIDEN TAKAISINVEDOSTA TURVALLISUUSSYISTÄ

Stanley Black & Decker vetää takaisin DEWALT- ja STANLEY-lasikuituvasarat iskuvamman vuoksi

Tuotteen nimi: DEWALT- ja STANLEY-lasikuituvasarat

Vaara: Lekojen pää voi löystyä ennenaikaisesti ja irrota yllättäen käytön aikana aiheuttaen käyttäjälle iskuvamman vaaran.

Katso palautusohjeet 

 

 

28.7.2023

Kilpailu- ja kuluttajavirasto hyväksyi RTV-Yhtymä Oy:n ja Oy Carlsonin kaupan

Kilpailu- ja kuluttajavirasto on keskiviikkona 26.7. hyväksynyt RTV-Yhtymä Oy:n ja Oy Carlsonin rautakauppaliiketoimintaa koskevan keskinäisen kaupan. Liiketoimintakauppa pitää sisällään Carlsonin Kuopion, Mikkelin, Joensuun, Varkauden, Iisalmen ja Savonlinnan rautakauppatoiminnan kokonaisuudessaan. Rautakauppaliiketoiminnan siirtyessä RTV:lle poistuu rautakauppavalikoima myös Carlsonin verkkokaupasta.

Carlsonin omistamiin rautakauppakiinteistöihin jää paikkakunnasta riippuen Carlsonin omaa liiketoimintaa Euronics-kodintekniikan, urheiluvalikoiman sekä talous- ja lahjatavaroiden osalta.

 

 

10.5.2023

Carlsonin rautakauppaliiketoiminta siirtyy RTV-Yhtymä Oy:n omistukseen

Oy Carlson myy rautakauppaliiketoiminnan RTV-Yhtymä Oy:lle. Liiketoimintakauppa pitää sisällään Kuopion, Mikkelin, Joensuun, Varkauden, Iisalmen ja Savonlinnan rautakaupat. Carlsonin rautakauppaliiketoimintaan liittyvät työntekijät siirtyvät RTV:n palvelukseen vanhoina työntekijöinä. Muilla tuotealueilla, kuten taloustavarat, kodintekniikka ja urheilu, työskentelevä myymälähenkilökunta jatkaa Carlsonin palveluksessa. Rautakauppakiinteistöt jäävät Oy Carlsonin omistukseen. Carlson keskittyy jatkossa kivijalkamyymälöillään sekä verkkokaupalla pääasiassa kodin ja sisustamisen, vapaa-ajan sekä pukeutumisen ja jalkineiden tuotealueisiin. 

” Kuluttajien ostokäyttäytyminen on muuttunut merkittävästi viime vuosina.  Kilpailukenttä on laajentunut globaaliksi verkkokauppojen myötä ja markkina on pirstaloitunut mm. halpakauppaketjujen ansiosta. Hankintavolyymit ja niiden suuruus ovat keskeinen tekijä rautakauppojen kilpailussa pärjäämiselle ja tuloksen tekemiselle. Ostaja RTV on perinteikäs suomalainen perheyritys, jonka arvot ovat samankaltaiset kuin Carlsonilla. Olen tyytyväinen nyt saavutetusta ratkaisusta, joka turvaa jatkumon niin henkilökuntaa kuin asiakkaitamme ajatellen”, kertoo Oy Carlsonin toimitusjohtaja Mika Heiskanen. 

RTV on Suomen johtava yksityisessä omistuksessa oleva maali- ja pintamateriaalituotteiden erikoisliikeketju. RTV:n laajaan myymäläverkostoon kuuluu 39 paikkakuntaa, johon uutena paikkakuntana liittyy nyt Savonlinna Carlsonin rautakaupan myötä. ”Kasvu on ollut alusta asti oleellinen osa toimintastrategiaamme, ja yrityskaupat ovat aina olleet vahvasti mukana tukemassa yrityksen orgaanista kasvua. Tämän liiketoimintakaupan myötä saamme vahvaa rakennustarvikeosaamista Carlsonin puolelta ja siihen kun liitetään meidän osaamisemme ja laaja oman maahantuonnin valikoimamme pintamateriaalipuolelta, niin voimme luvata hyvin kattavan paketin sekä ammattilaisille että kuluttaja-asiakkaille”, toteaa RTV-Yhtymä Oy:n hallituksen puheenjohtaja Markus Lindblom.

Liiketoimintakauppa vaatii vielä viranomaishyväksynnän. Kaupan odotetaan toteutuvan toukokuun loppuun mennessä.

RTV-Yhtymä Oy on vuonna 1951 perustettu maan johtava maali- ja pintamateriaalituotteiden erikoisliike - suomalainen perheyritys. Lindblomin perheen omistaman RTV-Yhtymän pääkonttori ja keskusvarasto sijaitsevat Riihimäellä ja yrityksellä on 41 myymälää 39 eri paikkakunnalla. RTV työllistää n. 750 alan ammattilaista erilaisiin kaupan alan tehtäviin. Palvelu, osaaminen ja valikoima ovat aina olleet yrityksen arvoja, joita kunnioittaen ja vahvistaen liiketoimintaa kehitetään vastaamaan eri asiakasryhmien toiveita ja tarpeita. Lisäksi RTV on muodostanut maali- ja sisustusalan kauppiaiden kanssa Värikkäät-markkinointiketjun. Kauppiaita ketjuun on liittynyt jo 23 kappaletta eri puolilta Suomea.

 

 

18.10.2022

Kuopion keskustassa olevan tavaratalon toiminta keskitetään Kuopion parhaalle kauppapaikalle, torin laidalla olevaan kiinteistöön

Kuopion tavaratalo tulee jatkossa kokonaisuudessaan toimimaan Tori-Carlsonin kiinteistössä. Muutoksen ensisijaisena tavoitteena on asiakaskokemuksen parantaminen ja elämyksellisen shoppailukokemuksen mahdollistaminen aiempaa herätteellisempänä ja palvelevana tavaratalona, jossa valikoimat ovat helposti saavutettavissa ja löydettävissä yhdessä rakennuksessa. Keskittämisellä ei tule olemaan henkilöstövaikutuksia. Toimintojen siirtäminen Tori-Carlsonille viereisestä Kodin-Carlsonin rakennuksesta tullaan tekemään kevään 2023 aikana. Konttori toimii jatkossakin nykyisissä tiloissa.

Vapautuviin tiloihin (katutaso 785 m2 ja toinen kerros 1800 m2) haetaan vuokralaisia. 

Toimitiloista kiinnostuneet: yhteydenotot Logistila Oy, Timo Puustinen p. 040 0330 030

 

 

2.11.2021

Carlson avaa uuden Euronics-konseptimyymälän kauppakeskus Jumboon

Carlson avaa kodintekniikan myymäläketju Euronicsin kanssa uuden konseptimyymälän kauppakeskus Jumboon. Uusi Euronics Koti -konseptimyymälä avataan 4.11.2021.

Palvelu ja elämykset konseptin keskiössä

Nykyisistä Euronics-myymälöistä poiketen Euronics Koti keskittyy keittiön ja kodin premium-tuotteisiin ja johtaviin merkkeihin. Ketjun muista myymälöistä tuttu lupaus “parasta paikallista palvelua” toteutuu myös Euronics Koti -konseptimyymälässä ja kattavan kodin pienkoneiden tuotevalikoiman kohdalla myymälän asiantuntijoiden tuotetuntemus ja palvelu ovat vieläkin syvällisemmällä tasolla. Uusi myymäläkonsepti keskittyy keittiön pienkoneisiin sekä kodin ja ilman puhtauteen, ja tuo Jumbon asiakkaiden ulottuville laajan valikoiman kodin merkkituotteita. Euronics Suomen toimitusjohtaja Tapio Sieviläinen on tyytyväinen uuden konseptimyymälän avautumisesta: “Konsepti on meille täysin uusi ja marraskuussa avautuva Euronics Koti tarjoaa asiakkaille paitsi asiantuntevaa palvelua, myös elämyksellisiä ostokokemuksia.

Huippubrändit edustettuna

Korkea laatu ulottuu asiakaspalvelun ja asiantuntemuksen lisäksi myös tuotevalikoimaan. Euronics Koti -konseptimyymälässä on hyvin edustettuna kodin ja keittiön johtavat brändit mittavalla tuotevalikoimalla. “Myymälä tarjoaa elämyksiä useille aisteille tuoksuineen, makuineen ja tuotetesteineen. Asiakkaat pääsevät tutustumaan laitteisiin entistä paremmin asiantuntijan opastuksella”, Sieviläinen kertoo.

Jumbo saa jälleen kodintekniikan myymälän

Euronics Koti -konseptimyymälän avaaminen parantaa merkittävästi myös kauppakeskus Jumbon palvelutarjontaa, sillä keskuksesta on pitkään puuttunut kodintekniikan myymälä. Euronics Koti avataan Carlsonin kodinmyymälän yhteyteen, jonka kodin sisustamisen ja ruoanlaiton tuotevalikoimaa Euronics Koti täydentää mainiosti. Carlsonin toimitusjohtaja Mika Heiskanen näkee pian avattavassa Euronics Koti -myymälässä paljon potentiaalia: “Olemme viime aikoina panostaneet paljon ruoanlaittoon ja kattamiseen myymälöissämme, joten korkealuokkaisen kodintekniikan erikoismyymälä sopii portfolioomme erinomaisesti. Euronics Koti-konseptimyymälä myös tiivistää yhteistyötämme Euronicsin kanssa entisestään”, Heiskanen kertoo.

Tähtäimessä isot kaupungit

Kauppakeskus Jumbon konseptimyymälä on ensimmäinen laatuaan, mutta Euronics Suomella on tavoitteena laajentaa konseptia Suomen suurimpiin kaupunkeihin. Sieviläinen uskoo Euronics Koti -myymälöiden tulevan tulevaisuudessa tutuksi ympäri maata: “Erikoismyymälöille on selkeää kysyntää ja kuluttajat etsivät paitsi laadukkaita laitteita, myös korkealuokkaista palvelua. Korona-ajan myötä kotona on vietetty enemmän aikaa, jolloin myös kodin ja keittiön laitteilta on alettu vaatia enemmän.”

12.8.2021

Espresso House avaa kahvilan Carlsonin tavarataloon Kuopion keskustassa

Pohjoismaiden suurin kahvilaketju Espresso House avaa kahvilan syksyllä 2021 Kuopion keskustan Carlsonin tavarataloon.
“Olemme todella innoissamme päästessämme tuomaan Espresso Housen Kuopioon keskustaan, jossa rentoa pohjoismaista kahvilakulttuuria osataan varmasti arvostaa. Yhteistyömme Kuopion kaupungin ja tavaratalo Carlsonin kanssa on lähtenyt liikkeelle erinomaisesti ja on hienoa avata kahvila keskeiselle paikalle torin laidalle” sanoo Espresso House Finlandin maajohtaja Santtu Hellström. Avauksen myötä myös kuopiolaisilla on jatkossa mahdollisuus kahvilassa viihtymisen lisäksi hyödyntää yrityksen kuukausimaksuun perustuvaa kahvin kausikorttia eli rajattomia juomatilauksia.
Espresso House avasi ensimmäiset kahvilansa Suomessa vuonna 2015. Aluksi kasvu keskittyi pääkaupunkiseudulle, mutta tänä päivänä kahviloita löytyy kahdeltakymmeneltäviideltä paikkakunnalta. Viime keväänä Espresso House laajeni Itä- ja Pohjois-Suomeen, joissa molemmissa oli erittäin innostunut vastaanotto koronasta huolimatta.
”Carlsonia ja Espresso Housea yhdistää mm. perheyrittäjyystausta. Haluamme edelleen osaltamme olla mukana kehittämässä ja vahvistamassa kaupunkikeskustojen elävyyttä ja vetovoimaisuutta. Olemme iloisia saadessamme tarjota asiakkaillemme toimitiloissamme ainutlaatuisia kahvielämyksiä ja toivotammekin Espresso Housen lämpimästi tervetulleeksi Carlsonille Kuopion keskustaan” sanoo Oy Carlsonin toimitusjohtaja Mika Heiskanen.

Espresso House tarjoaa ensiluokkaisen kahvilakokemuksen viihtyisässä ilmapiirissä ammattitaitoisten baristojen käsityönä valmistamien Specialty-laatuluokan kahvijuomien parissa. Espresso House perustettiin Ruotsin Lundissa vuonna 1996 ja on tällä hetkellä Pohjoismaiden suurin kahvilabrändi yli 460 kahvilalla Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa ja Saksassa. Espresso Housessa työskentelee lähes 6000 intohimoista kahviammattilaista. Espresso Housella vierailee päivittäin yli 100 000 vierasta.

24.3.2020

Carlson tuo rautakauppa-autot lisäpalveluna – rautakaupan tuotteet suoraan kotiin

Rauta- ja sisustustavarakaupan toimijana Carlson haluaa omalta osaltaan taata huoltovarmuutta Itä-Suomen alueella tänä kriisiaikana. Toimialallamme toimivien yritysten myynnistä yli puolet tulee ammattiasiakkailta. Näitä ovat niin kunnat, kaupungit, puolustusvoimat kuten myös rakennusliikkeetkin. Ammattiasiakaskaupan jatkumisen varmistaminen on välttämättömyys koko rakentamisen toimialan jatkuvuuden kannalta. Viranomaisten ja puolustusvoimien tarpeita rautakaupan tarjonnasta on monenlaisia; mm. suojaimien, suojavarusteiden sekä raivaustyövälineiden toimitukset näille asiakkaille on varmistettava.

Suurten rakennusliikkeiden lisäksi paikalliset rakennus- ja asennusyritykset käyttävät paljon rauta- ja sisustuskaupan palveluja. Jotta ammattilaiset pystyvät suorittamaan ainakin asiakkaidensa akuutit korjaustoimenpiteet, varmistamme osaltamme tarvikkeiden ja työkalujen saatavuuden. Erityisesti ammattiasiakasmyynti prosessina vaatii harvoin henkilökohtaista myymäläkäyntiä, eikä näin ollen ole erityisen tartuntariskin luoja asiakaspalvelutilanteessa.

Carlson haluaa olla varmistamassa, että myös kuluttajien yllättävään tarpeeseen esimerkiksi LVI- tai sähköosista voidaan vastata asumisen turvallisuuden ja isompien taloudellisten vahinkojen välttämiseksi ja kiinteistöjen ylläpitämiseksi. Carlson on tuonut myös uuden lisäpalvelun, rautakauppa-auton, palvelemaan kuluttajia tänä haastavana aikana. Rautakauppa-auto toimittaa ostokset kotiin 15 kilometrin säteellä Itä-Suomen alueella olevista Carlsonin rautakaupoista – Kuopiossa, Mikkelissä, Joensuussa, Varkaudessa ja Savonlinnassa. Näin asiakkaiden ei tarvitse välttämättä lähteä kotoaan mihinkään vaan he voivat tehdä ostoksensa turvallisesti kotoaan käsin joko puhelimitse, sähköpostitse tai verkkokaupasta.

Carlsonin tämän kevään HINTAHALOO-kampanja toteutetaan verkkokaupassa 27.3.-5.4. Vastuullisena toimijana Carlson haluaa täten varmistaa, että asiakkaat tekevät ostoksensa kotisohvalta ja minimoivat tältä osin turhan liikkumisen. Rautakaupoissa ja Kuopion tavaratalossa on mahdollista saada verkkokauppatoimitukset kotiin kuljetettuna keskustan alueella. Lisäpalveluna Kuopion tavaratalossa voimme myös tuoda verkkokauppatoimituksen myymälän ulko-ovelle niin asiakkaan ei tarvitse välttämättä tulla myymälän sisälle. Pidämme kuitenkin erityisen hyvää huolta myymälöidemme puhtaudesta ja hygieenisyydestä taataksemme niin henkilökunnallemme kuin asiakkaillemme turvallisen ympäristön terveyden ylläpitämiseksi.

Carlson on suomalainen perheyritys, joka työllistää yli 300 kaupan alan ammattilaista. Viime vuonna Carlson täytti 160 vuotta. Teemme kaikkemme selvitäksemme tämän kriisiajan yli niin että ainutlaatuinen tarina voisi jatkua vielä pitkään tulevina vuosinakin. Olemme asiakkaita varten ja haluamme palvella heitä parhaalla mahdollisella tavalla myös tänä kriisiaikana.

29.8.2019

CARLSON - YHTÄ HYMYÄ JO 160 VUOTTA

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 160 vuotta siitä, kun Carlson sai kaupankäyntioikeudet - tarkalleen syyskuun 14. päivä vuonna 1859. Toiminta alkoi aikanaan Juankoskelta, josta käsin Juantehtaan tuotteille avattiin myymälä Kuopion Satamaan.

Tänä päivänä Carlson on edelleen puhtaasti suomalainen perheyritys, monipuolinen tavaratalo-, rautakauppa- ja kodinmyymäläketju jonka toiminta on laajentunut vuonna 2017 avatun verkkokaupan myötä kattavasti koko Suomeen. ”Verkkokaupan avaamisen myötä olemme saaneet lisättyä Carlsonin tunnettuutta huomattavasti myös Itä-Suomen ulkopuolella ja tällä hetkellä noin 40 prosenttia verkkokaupan myynnistä tulee pääkaupunkiseudulta”, toteaa Carlsonin toimitusjohtaja Mika Heiskanen. ”100% kotimainen verkkokauppa ja sen taustalla oleva suomalainen perheyritys ovat asioita joita kuluttaja tänä päivänä arvostaa”, Heiskanen jatkaa.

Carlson juhlii 160-vuotista taivaltaan teemalla: Vastuuta ja välittämistä. Yrityksen välittämisen kulttuuri on nähtävissä jopa vuosikymmenten pituisina työsuhteina sekä henkilökunnan vahvana sitoutumisena. Myös henkilökunnan koulutukseen panostetaan Carlsonilla jatkuvasti. Tavarantoimittaja- sekä oppilaitosyhteistyö ovat tässä merkittävässä roolissa. Carlson on tehnyt jo vuosien ajan usealla paikkakunnalla yhteistyötä ammattiin valmistavien oppilaitosten kanssa – moni työharjoittelunsa Carlsonilla tehnyt on myös työllistynyt Carlsonille.
Urheiluseurayhteistyö nähdään Carlsonilla tärkeänä osa-alueena erityisesti ajatellen lasten ja nuorten liikkumaan kannustamisen näkökulmaa.

Vastuun kantaminen näkyy vahvasti myös myymälässä. Asiakkaiden toiveisiin on vastattu tuomalla tuotevalikoimiin aiempaa enemmän kierrätysmateriaaleista valmistettuja tuotteita ja somistemateriaaleissa on muovin käyttöä vähennetty huomattavasti. Carlson on myös vuosien ajan tehnyt yhteistyötä valtakunnallisten toimijoiden kierrätyskampanjoiden parissa ja vastuullisten brändien valikoima kasvaa jatkuvasti.

Carlsonilla on aina panostettu erinomaiseen ja ammattitaitoiseen asiakaspalveluun. ”Asiakaspalvelun merkitys ei ole verkkokaupan myötä kadonnut mihinkään, vaan tietyissä tuoteryhmissä se on jopa korostunut entisestään”, toteaa toimitusjohtaja Mika Heiskanen. Carlsonin palvelutarjooma onkin varsin monipuolinen. ”Meiltä asiakas saa niin henkilökohtaista pukeutumisneuvontaa, sisustussuunnittelupalvelua tai tarvittaessa vaikkapa kokonaisen huoneistoremontin”, toimitusjohtaja Heiskanen listaa. ”Sloganimme ”Kodin tekee Carlson” kertoo mistä pohjimmiltaan on kyse – Carlsonilta saa kaiken perustuksista pintamateriaaleihin, kattauksesta kodintekniikkaan. Kaikki mitä kotiin tarvitsee”, Heiskanen kiteyttää.

Carlson juhlii kaupallisissa merkeissä, yhdessä asiakkaidensa kanssa. Juhlavuosi huipentuu varsinaiseen synttärikampanjaan, jota vietetään 29.8.-8.9. tapahtumien, 160 v. juhlatarjousten, esittelyjen sekä kaikissa Carlsonin myymälöissä 7.9. asiakkaille tarjottavien täytekakkukahvien merkeissä.

160 v. juhlavuoden erikoistuotteet
Juhlavuoden kunniaksi Carlsonin valikoimiin on haettu uniikkeja brändituotteita yhteistyössä johtavien valtakunnallisten sekä maailmanlaajuisten toimijoiden kanssa (mm. Marimekko, Finlayson, Iittala, Vallila, Villeroy & Boch) – tuotteet ovat myynnissä yksinoikeudella vain Carlsonilla. Yksi Carlsonin omista juhlavuoden tuotteista on Fiskars paistinpannu, joka on valmistettu Sorsakoskella. Pannun pohjassa on stanssattuna Carlsonin juhlavuoden logo.

29.5.2019

KYÖSTI KARHUNEN ON IRTISANOUTUNUT OY CARLSONIN TOIMITUSJOHTAJAN TEHTÄVÄSTÄ

Kyösti Karhunen on irtisanoutunut Oy Carlsonin toimitusjohtajan tehtävästä. Hän jättää tehtävän kesäkuun puolessa välissä, jolloin vt toimitusjohtajana aloittaa johtaja Mika Heiskanen. Mika Heiskanen on toiminut Carlsonilla ostosta, myynnistä ja markkinoinnista vastaavana johtajana vuodesta 2008 alkaen. Carlsonin hallituksen puheenjohtajana jatkaa Pekka Halonen.

”Kyösti Karhunen on ollut oleellisesti vaikuttamassa Carlsonin kasvuun ja kehitykseen viime vuosina. Olemme mm. avanneet verkkokaupan ja luoneet uuden myymäläkonseptin, laadukkaan ruoanlaiton ja kattamisen tuotteiden kodinmyymälän, joita on avattu vuoden sisällä jo kolme: Helsinkiin, Vantaalle ja Jyväskylään. Kiitän Kyöstiä hänen vahvasta työpanoksestaan Carlsonilla”, kertoo Pekka Halonen. ”Kuluva vuosi on Carlsonin 160 v. juhlavuosi. Yhtiömme vahva kehittämistyö jatkuu edelleen. Juhlistamme merkkivuottamme asiakkaidemme kanssa vahvasti kaupankäynnin merkeissä koko syksyn ajan. Ammattitaitoinen ja palveleva asiakastyö on aina ollut yksi Carlsonin kulmakivistä. Monikanavaista toimintamallia kehittäessämme elämyksellinen ja laadukas palvelukokemus on edelleen kaiken keskiössä”, jatkaa Mika Heiskanen.

Carlson on nostanut juhlavuotena toiminnassaan esille vastuun ja välittämisen teemaa ”Carlson goes green”. Tämä on näkynyt mm. muovin käytön vähentämisenä somistusmateriaaleissa, muovikassien maksullisuutena sekä useiden uusien ympäristöystävällisten tuotteiden tuomisena valikoimiin monessa tuoteryhmässä.

24.4.2019

CARLSONIN VERKKOKAUPPATILAUKSET NOUDETTAVISSA MYÖS HALOSEN MYYMÄLÖISTÄ

Haluamme palvella paremmin asiakkaitamme ympäri Suomen. Nyt Carlsonin verkkokauppatilaukset ovat noudettavissa myös mistä tahansa sisaryrityksemme Halosen verkkokaupasta. Nouto myymälästä 0 €.

21.3.2019

LAATTAPISTE CARLSONIN RAUTAKAUPPOIHIN SAVONLINNASSA JA MIKKELISSÄ

Carlson ja Laattapiste ovat sopineet yhteistyöstä Savonlinnassa ja Mikkelissä. Huhtikuusta alkaen Carlsonilta on saatavilla laaja valikoima Laattapisteen laattoja ja kylpyhuonekalusteita. Lisäksi asiakkaiden käytettävissä on Laattapisteen ilmainen suunnittelupalvelu sekä kattavat taloyhtiöpalvelut. ” Carlson tarjoaa kokonaisratkaisut koteihin perustuksista sisustukseen pienimpiäkin yksityiskohtia myöten. Laattapisteen laadukas, monipuolinen valikoima täydentää hienosti tarjoamaamme ja tukee rautakauppojemme kantavaa ajatusta: Kodin tekee Carlson. Olemme todella iloisia tästä yhteistyöstä”, kertoo Carlsonin rautakauppaliiketoiminnan johtaja Antti Tuokko.

Carlson juhlii kuluvana vuonna 160-vuotista taivaltaan. Kaupan alalla jo pitkään käynnissä olleesta murroksesta johtaja Tuokko kommentoi: ”Carlsonille on tärkeää kuunnella asiakkaitaan herkällä korvalla ja pystyä vastaamaan sekä kuluttaja- että ammattiasiakkaiden muuttuviin tarpeisiin.  Savonlinnan myymälässä on ollut koko kevään ajan käynnissä mittava myymäläuudistus, joka näkyy mm. valikoimien monipuolistumisena ja inspiroivampana myymälänä. Mikkelin rautakaupassa uudistus tehtiin vuosi sitten. Verkkokauppamme tuo koko Carlsonin valikoiman ja tiedon myymäläsaatavuudesta lähelle asiakasta ja siten tukee kivijalkakauppoja. Esimerkiksi Etelä-Suomessa asuu paljon Savonlinnan ja Mikkelin alueelle mökkeilemään tulevia asiakkaitamme. Moni tykkää tilata tuotteet verkkokaupasta ja noutaa ne myymälästämme mökille tullessaan.”   Savonlinnan Carlsonilla asiakkaita palvelee yli 30 ja Mikkelissä 15 rautakaupan ammattilaista. 

Laattapiste on vuonna 1979 perustettu moderni perheyritys, jonka tarina juontaa juurensa Helsingin Ruoholahdessa sijainneesta pienestä laattamyymälästä. 40 vuoden aikana Laattapiste on kasvanut Suomen johtavaksi pintamateriaalien, kiinnitys-, tasoitus-, oikaisu- ja vedeneristysratkaisuiden sekä kylpyhuonekokonaisuuksien toimittajaksi. Laattapiste palvelee 150 hengen voimin niin yksityis- kuin ammattiasiakkaitakin kautta maan. Laattapisteen liikevaihto on 38 miljoonaa euroa.

1.1.2019

CARLSON EST 1859 - CARLSON TÄYTTÄÄ 160 VUOTTA

Vuosi 2019 on Carlsonille todellinen juhlavuosi, sillä vuonna 1859 perustettu suomalainen perheyritys juhlii tänä vuonna 160 vuotista taivaltaan. Virallinen yrityksen perustamisajankohta on syksyllä, tarkemmin 14.9.1859 mutta aihetta juhlaan riittää varmasti koko vuoden ajalle. Seuraa siis Carlsonin Facebook- ja Instagram tilejä, ilmoitteluamme sekä tietenkin nettisivujamme. Tervetuloa juhlimaan kanssamme!

TUTUSTU CARLSONIN HISTORIAAN >>

21.11.2018

CARLSONILLE UUSI MYYMÄLÄ KAUPPAKESKUS JUMBOON KEVÄÄLLÄ 2019

Halonen ja Carlson avaavat uudet myymälät Kauppakeskus Jumbossa Vantaalla keväällä 2019. Uudet myymälät ovat moderneja, laajan valikoiman konseptimyymälöitä, joiden yhteispinta-ala on noin 3800 neliötä. Carlson avaa Jumboon ruoanlaittoon ja kattamiseen erikoistuvan kodinmyymälän, joka on Carlsonin toinen myymälä pääkaupunkiseudulla. Carlsonin myymälässä on noin 600 neliötä ja se avataan Halosen myymälän yhteyteen. Halosen Jumbon noin 3200 neliön myymälään tulee laaja muodin ja jalkineiden valikoima naisille, miehille ja lapsille. Halosen ja Carlsonin myymälöissä tulee olemaan laaja ja laadukas brändikattaus suosituimpia kotimaisia ja kansainvälisiä brändejä.

Halonen ja Carlson ovat avanneet useita uusia myymälöitä ja laajentaneet voimakkaasti koko 2010-luvun ajan. Viimeisimpänä Halonen avasi myymälän kauppakeskus Espenissä, Vaasan keskustassa lokakuussa 2018 sekä kauppakeskus Redissä, Helsingissä syyskuussa 2018. Samanaikaisesti Carlson avasi ensimmäisen uuden konseptin kodin sisustamisen myymälänsä Itä-Suomen ulkopuolella kauppakeskus Redissä Helsingissä. Carlson jatkoi uuden myymäläkonseptinsa laajentamista ja avasi marraskuussa 2018 vastaavan erikoismyymälän Halosen Jyväskylän kauppakadun myymälän yhteyteen.

Halonen ja Carlson haluavat olla asiakkaitaan lähellä ja tarjota heille monikanavaisen tavan tehdä ostoksia: verkkokaupat www.halonen.fi ja www.carlson.fi avattiin marraskuussa 2017. Molemmissa verkkokaupoissa on tarjolla erittäin laaja, kymmenien tuhansien tuotteiden valikoima. Asiakkaat ovat ottaneet molemmat kotimaiset verkkokaupat erittäin hyvin vastaan.

21.9.2018

Ainoana Suomessa koko Villeroy & Boch - valikoima tilattavissa Carlsonin verkkokaupasta. Toimitukset suoraan Saksasta. 


30.8.2018

CARLSON AVAA MYYMÄLÄN HALOSEN YHTEYTEEN JYVÄSKYLÄN KESKUSTAAN


Carlson ilmoitti kesän alussa avaavansa kodin sisustamisen tuotteita tarjoavan  myymälän Helsingin Kalasatamaan rakenteilla olevaan Kauppakeskus REDIin. Kyseisen myymäläkonseptin kehittäminen saa jatkoa kun Carlson avaa myymälän Jyväskylän keskustaan kuluvan vuoden loppupuolella. Myymälän valikoima tulee painottumaan kodin sisustamisen tuotteisiin ja siinä erityisesti kattamiseen ja ruoanlaittoon sekä lahjatavaroihin, mukaan lukien kodintekstiilit.

”Olemme pitkään etsineet sopivaa kauppapaikkaa Jyväskylän seudulta. Nyt avattava myymälä on kooltaan reilut 500 neliötä ja tulee sisaryhtiömme Halosen myymälän sisälle Jyväskylän keskustan Kauppakadulla. Yhdessä Halosen kanssa tarjoamme niin Halosen laajalle kanta-asiakaskunnalle kuin muille Jyväskylän alueen asiakkaille monipuolisen valikoiman parhaalla kauppapaikalla” kertoo toimitusjohtaja Kyösti Karhunen.

”Carlson täyttää ensi vuonna 160 vuotta. Viime vuoden lopulla avattu kattavan valikoiman verkkokauppa on jo nyt tavoittanut laajan asiakaskunnan muutamilla sellaisilla alueilla, jotka ovat kiinnostaneet meitä kivijalkamyymälöiden laajentumiskohteina. Verkkokauppa tukee osaltaan kivijalkamyymälöidemme myynnin kasvua sekä vahvistaa tahtoamme kasvattaa fyysistä myymäläverkostoa laajentumalla uusille alueille Suomessa” Kyösti Karhunen jatkaa.

9.5.2018

CARLSON AVAA MYYMÄLÄN HELSINKIIN KAUPPAKESKUS REDIIN

Carlsonin kivijalkamyymälöiden määrä nousee kymmeneen kun se avaa uuden myymälän Helsingin Kalasatamaan rakenteilla olevaan REDIin. Myymälän valikoima tulee painottumaan kodin sisustamisen tuotteisiin ja siinä erityisesti kattamiseen ja ruoanlaittoon sekä lahjatavaroihin. 

”Olemme pitkään etsineet sopivaa kauppapaikkaa pääkaupunkiseudulta ja nyt löysimme etsimämme. Urbaanille ja trendikkäälle alueelle sijoittuva REDI monipuolisine palvelu- ja erikoisliikkeineen on keskellä suuria asiakasvirtoja. Myös sisaryhtiömme Halonen avaa REDIin oman, muodin myymälän. Yhdessä Halosen kanssa tarjoamme niin Halosen laajalle kanta-asiakaskunnalle kuin muille Helsingin alueen asiakkaille monipuolisen valikoiman nyt rakennettavien palvelevien ja elämyksellisten myymälöidemme myötä”, kertoo toimitusjohtaja Kyösti Karhunen. 

Kyösti Karhunen jatkaa vielä kertomalla: ”Carlson täyttää ensi vuonna 160 vuotta. Viime vuoden lopulla avasimme laajan valikoiman verkkokaupan, josta löytyy kattavasti kodin sisustamisen ja remontoinnin, muodin ja kauneuden sekä urheilun ja kodintekniikan tuotteet. Verkkokauppa tukee osaltaan kivijalkamyymälöidemme myynnin kasvua ja toisaalta sen avulla tavoitamme asiakkaat myös Itä-Suomen ulkopuolella. REDIn myymäläämme tulee luonnollisesti verkkokaupan noutopiste. Meillä on vahva tahtotila kasvaa myös fyysistä myymäläverkostoa laajentamalla, jolla tiellä REDI on yksi askel eteenpäin.”