Osta kotimaisesta verkkokaupasta

Meillä maksat turvallisesti

 Nouda ilmaiseksi myymälästämme

24.3.2020

Carlson tuo rautakauppa-autot lisäpalveluna – rautakaupan tuotteet suoraan kotiin

Rauta- ja sisustustavarakaupan toimijana Carlson haluaa omalta osaltaan taata huoltovarmuutta Itä-Suomen alueella tänä kriisiaikana. Toimialallamme toimivien yritysten myynnistä yli puolet tulee ammattiasiakkailta. Näitä ovat niin kunnat, kaupungit, puolustusvoimat kuten myös rakennusliikkeetkin. Ammattiasiakaskaupan jatkumisen varmistaminen on välttämättömyys koko rakentamisen toimialan jatkuvuuden kannalta. Viranomaisten ja puolustusvoimien tarpeita rautakaupan tarjonnasta on monenlaisia; mm. suojaimien, suojavarusteiden sekä raivaustyövälineiden toimitukset näille asiakkaille on varmistettava.

Suurten rakennusliikkeiden lisäksi paikalliset rakennus- ja asennusyritykset käyttävät paljon rauta- ja sisustuskaupan palveluja. Jotta ammattilaiset pystyvät suorittamaan ainakin asiakkaidensa akuutit korjaustoimenpiteet, varmistamme osaltamme tarvikkeiden ja työkalujen saatavuuden. Erityisesti ammattiasiakasmyynti prosessina vaatii harvoin henkilökohtaista myymäläkäyntiä, eikä näin ollen ole erityisen tartuntariskin luoja asiakaspalvelutilanteessa.

Carlson haluaa olla varmistamassa, että myös kuluttajien yllättävään tarpeeseen esimerkiksi LVI- tai sähköosista voidaan vastata asumisen turvallisuuden ja isompien taloudellisten vahinkojen välttämiseksi ja kiinteistöjen ylläpitämiseksi. Carlson on tuonut myös uuden lisäpalvelun, rautakauppa-auton, palvelemaan kuluttajia tänä haastavana aikana. Rautakauppa-auto toimittaa ostokset kotiin 15 kilometrin säteellä Itä-Suomen alueella olevista Carlsonin rautakaupoista – Kuopiossa, Mikkelissä, Joensuussa, Varkaudessa ja Savonlinnassa. Näin asiakkaiden ei tarvitse välttämättä lähteä kotoaan mihinkään vaan he voivat tehdä ostoksensa turvallisesti kotoaan käsin joko puhelimitse, sähköpostitse tai verkkokaupasta.

Carlsonin tämän kevään HINTAHALOO-kampanja toteutetaan verkkokaupassa 27.3.-5.4. Vastuullisena toimijana Carlson haluaa täten varmistaa, että asiakkaat tekevät ostoksensa kotisohvalta ja minimoivat tältä osin turhan liikkumisen. Rautakaupoissa ja Kuopion tavaratalossa on mahdollista saada verkkokauppatoimitukset kotiin kuljetettuna keskustan alueella. Lisäpalveluna Kuopion tavaratalossa voimme myös tuoda verkkokauppatoimituksen myymälän ulko-ovelle niin asiakkaan ei tarvitse välttämättä tulla myymälän sisälle. Pidämme kuitenkin erityisen hyvää huolta myymälöidemme puhtaudesta ja hygieenisyydestä taataksemme niin henkilökunnallemme kuin asiakkaillemme turvallisen ympäristön terveyden ylläpitämiseksi.

Carlson on suomalainen perheyritys, joka työllistää yli 300 kaupan alan ammattilaista. Viime vuonna Carlson täytti 160 vuotta. Teemme kaikkemme selvitäksemme tämän kriisiajan yli niin että ainutlaatuinen tarina voisi jatkua vielä pitkään tulevina vuosinakin. Olemme asiakkaita varten ja haluamme palvella heitä parhaalla mahdollisella tavalla myös tänä kriisiaikana.

29.8.2019

CARLSON - YHTÄ HYMYÄ JO 160 VUOTTA

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 160 vuotta siitä, kun Carlson sai kaupankäyntioikeudet - tarkalleen syyskuun 14. päivä vuonna 1859. Toiminta alkoi aikanaan Juankoskelta, josta käsin Juantehtaan tuotteille avattiin myymälä Kuopion Satamaan.

Tänä päivänä Carlson on edelleen puhtaasti suomalainen perheyritys, monipuolinen tavaratalo-, rautakauppa- ja kodinmyymäläketju jonka toiminta on laajentunut vuonna 2017 avatun verkkokaupan myötä kattavasti koko Suomeen. ”Verkkokaupan avaamisen myötä olemme saaneet lisättyä Carlsonin tunnettuutta huomattavasti myös Itä-Suomen ulkopuolella ja tällä hetkellä noin 40 prosenttia verkkokaupan myynnistä tulee pääkaupunkiseudulta”, toteaa Carlsonin toimitusjohtaja Mika Heiskanen. ”100% kotimainen verkkokauppa ja sen taustalla oleva suomalainen perheyritys ovat asioita joita kuluttaja tänä päivänä arvostaa”, Heiskanen jatkaa.

Carlson juhlii 160-vuotista taivaltaan teemalla: Vastuuta ja välittämistä. Yrityksen välittämisen kulttuuri on nähtävissä jopa vuosikymmenten pituisina työsuhteina sekä henkilökunnan vahvana sitoutumisena. Myös henkilökunnan koulutukseen panostetaan Carlsonilla jatkuvasti. Tavarantoimittaja- sekä oppilaitosyhteistyö ovat tässä merkittävässä roolissa. Carlson on tehnyt jo vuosien ajan usealla paikkakunnalla yhteistyötä ammattiin valmistavien oppilaitosten kanssa – moni työharjoittelunsa Carlsonilla tehnyt on myös työllistynyt Carlsonille.
Urheiluseurayhteistyö nähdään Carlsonilla tärkeänä osa-alueena erityisesti ajatellen lasten ja nuorten liikkumaan kannustamisen näkökulmaa.

Vastuun kantaminen näkyy vahvasti myös myymälässä. Asiakkaiden toiveisiin on vastattu tuomalla tuotevalikoimiin aiempaa enemmän kierrätysmateriaaleista valmistettuja tuotteita ja somistemateriaaleissa on muovin käyttöä vähennetty huomattavasti. Carlson on myös vuosien ajan tehnyt yhteistyötä valtakunnallisten toimijoiden kierrätyskampanjoiden parissa ja vastuullisten brändien valikoima kasvaa jatkuvasti.

Carlsonilla on aina panostettu erinomaiseen ja ammattitaitoiseen asiakaspalveluun. ”Asiakaspalvelun merkitys ei ole verkkokaupan myötä kadonnut mihinkään, vaan tietyissä tuoteryhmissä se on jopa korostunut entisestään”, toteaa toimitusjohtaja Mika Heiskanen. Carlsonin palvelutarjooma onkin varsin monipuolinen. ”Meiltä asiakas saa niin henkilökohtaista pukeutumisneuvontaa, sisustussuunnittelupalvelua tai tarvittaessa vaikkapa kokonaisen huoneistoremontin”, toimitusjohtaja Heiskanen listaa. ”Sloganimme ”Kodin tekee Carlson” kertoo mistä pohjimmiltaan on kyse – Carlsonilta saa kaiken perustuksista pintamateriaaleihin, kattauksesta kodintekniikkaan. Kaikki mitä kotiin tarvitsee”, Heiskanen kiteyttää.

Carlson juhlii kaupallisissa merkeissä, yhdessä asiakkaidensa kanssa. Juhlavuosi huipentuu varsinaiseen synttärikampanjaan, jota vietetään 29.8.-8.9. tapahtumien, 160 v. juhlatarjousten, esittelyjen sekä kaikissa Carlsonin myymälöissä 7.9. asiakkaille tarjottavien täytekakkukahvien merkeissä.

160 v. juhlavuoden erikoistuotteet
Juhlavuoden kunniaksi Carlsonin valikoimiin on haettu uniikkeja brändituotteita yhteistyössä johtavien valtakunnallisten sekä maailmanlaajuisten toimijoiden kanssa (mm. Marimekko, Finlayson, Iittala, Vallila, Villeroy & Boch) – tuotteet ovat myynnissä yksinoikeudella vain Carlsonilla. Yksi Carlsonin omista juhlavuoden tuotteista on Fiskars paistinpannu, joka on valmistettu Sorsakoskella. Pannun pohjassa on stanssattuna Carlsonin juhlavuoden logo.

29.5.2019

KYÖSTI KARHUNEN ON IRTISANOUTUNUT OY CARLSONIN TOIMITUSJOHTAJAN TEHTÄVÄSTÄ

Kyösti Karhunen on irtisanoutunut Oy Carlsonin toimitusjohtajan tehtävästä. Hän jättää tehtävän kesäkuun puolessa välissä, jolloin vt toimitusjohtajana aloittaa johtaja Mika Heiskanen. Mika Heiskanen on toiminut Carlsonilla ostosta, myynnistä ja markkinoinnista vastaavana johtajana vuodesta 2008 alkaen. Carlsonin hallituksen puheenjohtajana jatkaa Pekka Halonen.

”Kyösti Karhunen on ollut oleellisesti vaikuttamassa Carlsonin kasvuun ja kehitykseen viime vuosina. Olemme mm. avanneet verkkokaupan ja luoneet uuden myymäläkonseptin, laadukkaan ruoanlaiton ja kattamisen tuotteiden kodinmyymälän, joita on avattu vuoden sisällä jo kolme: Helsinkiin, Vantaalle ja Jyväskylään. Kiitän Kyöstiä hänen vahvasta työpanoksestaan Carlsonilla”, kertoo Pekka Halonen. ”Kuluva vuosi on Carlsonin 160 v. juhlavuosi. Yhtiömme vahva kehittämistyö jatkuu edelleen. Juhlistamme merkkivuottamme asiakkaidemme kanssa vahvasti kaupankäynnin merkeissä koko syksyn ajan. Ammattitaitoinen ja palveleva asiakastyö on aina ollut yksi Carlsonin kulmakivistä. Monikanavaista toimintamallia kehittäessämme elämyksellinen ja laadukas palvelukokemus on edelleen kaiken keskiössä”, jatkaa Mika Heiskanen.

Carlson on nostanut juhlavuotena toiminnassaan esille vastuun ja välittämisen teemaa ”Carlson goes green”. Tämä on näkynyt mm. muovin käytön vähentämisenä somistusmateriaaleissa, muovikassien maksullisuutena sekä useiden uusien ympäristöystävällisten tuotteiden tuomisena valikoimiin monessa tuoteryhmässä.

24.4.2019

CARLSONIN VERKKOKAUPPATILAUKSET NOUDETTAVISSA MYÖS HALOSEN MYYMÄLÖISTÄ

Haluamme palvella paremmin asiakkaitamme ympäri Suomen. Nyt Carlsonin verkkokauppatilaukset ovat noudettavissa myös mistä tahansa sisaryrityksemme Halosen verkkokaupasta. Nouto myymälästä 0 €.

21.3.2019

LAATTAPISTE CARLSONIN RAUTAKAUPPOIHIN SAVONLINNASSA JA MIKKELISSÄ

Carlson ja Laattapiste ovat sopineet yhteistyöstä Savonlinnassa ja Mikkelissä. Huhtikuusta alkaen Carlsonilta on saatavilla laaja valikoima Laattapisteen laattoja ja kylpyhuonekalusteita. Lisäksi asiakkaiden käytettävissä on Laattapisteen ilmainen suunnittelupalvelu sekä kattavat taloyhtiöpalvelut. ” Carlson tarjoaa kokonaisratkaisut koteihin perustuksista sisustukseen pienimpiäkin yksityiskohtia myöten. Laattapisteen laadukas, monipuolinen valikoima täydentää hienosti tarjoamaamme ja tukee rautakauppojemme kantavaa ajatusta: Kodin tekee Carlson. Olemme todella iloisia tästä yhteistyöstä”, kertoo Carlsonin rautakauppaliiketoiminnan johtaja Antti Tuokko.

Carlson juhlii kuluvana vuonna 160-vuotista taivaltaan. Kaupan alalla jo pitkään käynnissä olleesta murroksesta johtaja Tuokko kommentoi: ”Carlsonille on tärkeää kuunnella asiakkaitaan herkällä korvalla ja pystyä vastaamaan sekä kuluttaja- että ammattiasiakkaiden muuttuviin tarpeisiin.  Savonlinnan myymälässä on ollut koko kevään ajan käynnissä mittava myymäläuudistus, joka näkyy mm. valikoimien monipuolistumisena ja inspiroivampana myymälänä. Mikkelin rautakaupassa uudistus tehtiin vuosi sitten. Verkkokauppamme tuo koko Carlsonin valikoiman ja tiedon myymäläsaatavuudesta lähelle asiakasta ja siten tukee kivijalkakauppoja. Esimerkiksi Etelä-Suomessa asuu paljon Savonlinnan ja Mikkelin alueelle mökkeilemään tulevia asiakkaitamme. Moni tykkää tilata tuotteet verkkokaupasta ja noutaa ne myymälästämme mökille tullessaan.”   Savonlinnan Carlsonilla asiakkaita palvelee yli 30 ja Mikkelissä 15 rautakaupan ammattilaista. 

Laattapiste on vuonna 1979 perustettu moderni perheyritys, jonka tarina juontaa juurensa Helsingin Ruoholahdessa sijainneesta pienestä laattamyymälästä. 40 vuoden aikana Laattapiste on kasvanut Suomen johtavaksi pintamateriaalien, kiinnitys-, tasoitus-, oikaisu- ja vedeneristysratkaisuiden sekä kylpyhuonekokonaisuuksien toimittajaksi. Laattapiste palvelee 150 hengen voimin niin yksityis- kuin ammattiasiakkaitakin kautta maan. Laattapisteen liikevaihto on 38 miljoonaa euroa.

1.1.2019

CARLSON EST 1859 - CARLSON TÄYTTÄÄ 160 VUOTTA

Vuosi 2019 on Carlsonille todellinen juhlavuosi, sillä vuonna 1859 perustettu suomalainen perheyritys juhlii tänä vuonna 160 vuotista taivaltaan. Virallinen yrityksen perustamisajankohta on syksyllä, tarkemmin 14.9.1859 mutta aihetta juhlaan riittää varmasti koko vuoden ajalle. Seuraa siis Carlsonin Facebook- ja Instagram tilejä, ilmoitteluamme sekä tietenkin nettisivujamme. Tervetuloa juhlimaan kanssamme!

TUTUSTU CARLSONIN HISTORIAAN >>

21.11.2018

CARLSONILLE UUSI MYYMÄLÄ KAUPPAKESKUS JUMBOON KEVÄÄLLÄ 2019

Halonen ja Carlson avaavat uudet myymälät Kauppakeskus Jumbossa Vantaalla keväällä 2019. Uudet myymälät ovat moderneja, laajan valikoiman konseptimyymälöitä, joiden yhteispinta-ala on noin 3800 neliötä. Carlson avaa Jumboon ruoanlaittoon ja kattamiseen erikoistuvan kodinmyymälän, joka on Carlsonin toinen myymälä pääkaupunkiseudulla. Carlsonin myymälässä on noin 600 neliötä ja se avataan Halosen myymälän yhteyteen. Halosen Jumbon noin 3200 neliön myymälään tulee laaja muodin ja jalkineiden valikoima naisille, miehille ja lapsille. Halosen ja Carlsonin myymälöissä tulee olemaan laaja ja laadukas brändikattaus suosituimpia kotimaisia ja kansainvälisiä brändejä.

Halonen ja Carlson ovat avanneet useita uusia myymälöitä ja laajentaneet voimakkaasti koko 2010-luvun ajan. Viimeisimpänä Halonen avasi myymälän kauppakeskus Espenissä, Vaasan keskustassa lokakuussa 2018 sekä kauppakeskus Redissä, Helsingissä syyskuussa 2018. Samanaikaisesti Carlson avasi ensimmäisen uuden konseptin kodin sisustamisen myymälänsä Itä-Suomen ulkopuolella kauppakeskus Redissä Helsingissä. Carlson jatkoi uuden myymäläkonseptinsa laajentamista ja avasi marraskuussa 2018 vastaavan erikoismyymälän Halosen Jyväskylän kauppakadun myymälän yhteyteen.

Halonen ja Carlson haluavat olla asiakkaitaan lähellä ja tarjota heille monikanavaisen tavan tehdä ostoksia: verkkokaupat www.halonen.fi ja www.carlson.fi avattiin marraskuussa 2017. Molemmissa verkkokaupoissa on tarjolla erittäin laaja, kymmenien tuhansien tuotteiden valikoima. Asiakkaat ovat ottaneet molemmat kotimaiset verkkokaupat erittäin hyvin vastaan.

21.9.2018

Ainoana Suomessa koko Villeroy & Boch - valikoima tilattavissa Carlsonin verkkokaupasta. Toimitukset suoraan Saksasta. 


30.8.2018

CARLSON AVAA MYYMÄLÄN HALOSEN YHTEYTEEN JYVÄSKYLÄN KESKUSTAAN


Carlson ilmoitti kesän alussa avaavansa kodin sisustamisen tuotteita tarjoavan  myymälän Helsingin Kalasatamaan rakenteilla olevaan Kauppakeskus REDIin. Kyseisen myymäläkonseptin kehittäminen saa jatkoa kun Carlson avaa myymälän Jyväskylän keskustaan kuluvan vuoden loppupuolella. Myymälän valikoima tulee painottumaan kodin sisustamisen tuotteisiin ja siinä erityisesti kattamiseen ja ruoanlaittoon sekä lahjatavaroihin, mukaan lukien kodintekstiilit.

”Olemme pitkään etsineet sopivaa kauppapaikkaa Jyväskylän seudulta. Nyt avattava myymälä on kooltaan reilut 500 neliötä ja tulee sisaryhtiömme Halosen myymälän sisälle Jyväskylän keskustan Kauppakadulla. Yhdessä Halosen kanssa tarjoamme niin Halosen laajalle kanta-asiakaskunnalle kuin muille Jyväskylän alueen asiakkaille monipuolisen valikoiman parhaalla kauppapaikalla” kertoo toimitusjohtaja Kyösti Karhunen.

”Carlson täyttää ensi vuonna 160 vuotta. Viime vuoden lopulla avattu kattavan valikoiman verkkokauppa on jo nyt tavoittanut laajan asiakaskunnan muutamilla sellaisilla alueilla, jotka ovat kiinnostaneet meitä kivijalkamyymälöiden laajentumiskohteina. Verkkokauppa tukee osaltaan kivijalkamyymälöidemme myynnin kasvua sekä vahvistaa tahtoamme kasvattaa fyysistä myymäläverkostoa laajentumalla uusille alueille Suomessa” Kyösti Karhunen jatkaa.

9.5.2018

CARLSON AVAA MYYMÄLÄN HELSINKIIN KAUPPAKESKUS REDIIN

Carlsonin kivijalkamyymälöiden määrä nousee kymmeneen kun se avaa uuden myymälän Helsingin Kalasatamaan rakenteilla olevaan REDIin. Myymälän valikoima tulee painottumaan kodin sisustamisen tuotteisiin ja siinä erityisesti kattamiseen ja ruoanlaittoon sekä lahjatavaroihin. 

”Olemme pitkään etsineet sopivaa kauppapaikkaa pääkaupunkiseudulta ja nyt löysimme etsimämme. Urbaanille ja trendikkäälle alueelle sijoittuva REDI monipuolisine palvelu- ja erikoisliikkeineen on keskellä suuria asiakasvirtoja. Myös sisaryhtiömme Halonen avaa REDIin oman, muodin myymälän. Yhdessä Halosen kanssa tarjoamme niin Halosen laajalle kanta-asiakaskunnalle kuin muille Helsingin alueen asiakkaille monipuolisen valikoiman nyt rakennettavien palvelevien ja elämyksellisten myymälöidemme myötä”, kertoo toimitusjohtaja Kyösti Karhunen. 

Kyösti Karhunen jatkaa vielä kertomalla: ”Carlson täyttää ensi vuonna 160 vuotta. Viime vuoden lopulla avasimme laajan valikoiman verkkokaupan, josta löytyy kattavasti kodin sisustamisen ja remontoinnin, muodin ja kauneuden sekä urheilun ja kodintekniikan tuotteet. Verkkokauppa tukee osaltaan kivijalkamyymälöidemme myynnin kasvua ja toisaalta sen avulla tavoitamme asiakkaat myös Itä-Suomen ulkopuolella. REDIn myymäläämme tulee luonnollisesti verkkokaupan noutopiste. Meillä on vahva tahtotila kasvaa myös fyysistä myymäläverkostoa laajentamalla, jolla tiellä REDI on yksi askel eteenpäin.”